Stichting LOGOS

Scholen die elkaar versterken

Schermafbeelding 2021-05-07 om 08.39.44
Schermafbeelding 2021-05-05 om 18.01.06

Zeventien nieuwe websites

Hoe ben je als stichting breed zichtbaar? En hoe versterken de scholen elkaar in de communicatie en spreek je nieuwe doelgroepen aan? Moderne websites gericht op oriënterende ouders zijn het antwoord op deze vragen die LOGOS stelde.

We ontwikkelden zeventien websites op basis van een voor de stichting op maat gemaakte webtemplate. De wervende positioneringen van de scholen hebben we vertaald naar pakkende teksten en sprekende beelden.

Moderne huisstijlen

Voor LOGOS hebben we ook een ‘restyling’ van het logo doorgevoerd. Met een eigentijdse doorvertaling van het bestaande beeldmerk heeft LOGOS nu een eigentijds en toch vertrouwd logo.

Voor vijf LOGOS-scholen hebben we daarnaast nieuwe huisstijlen ontwikkeld die passen bij de unieke identiteit van elke school.

Schermafbeelding 2021-05-07 om 08.44.21
Schermafbeelding 2021-05-07 om 08.47.17

Krachtig op koers

De ontwikkeling van een meerjarenbeleidsplan is een intensief proces. Hoe bepaal je de ambities en schets je het toekomstperspectief? Wie betrek je bij de besluitvorming en hoe creëer je (intern) draagvlak?

Adviseur Caroline van Amerongen heeft LOGOS begeleid in dit proces. Van gesprekken met belanghebbenden tot het schrijven van het koersplan. Het ontwerp van het koersplan en de communicatie rondom het proces hebben we ook verzorgd.

Communicatieaudits

LOGOS staat voor kwaliteit en bouwt met haar scholen aan een sterke marktpositie. Om te inventariseren waar kansen liggen op het gebied van communicatie hebben we op alle zestien basisscholen een communicatie-audit uitgevoerd.

Door onze persoonlijke aanpak, de praktische adviezen en het modulaire aanbod in de uitvoering, bieden we scholen maatwerk. Zo hebben we samengewerkt aan een goede zichtbaarheid van het christelijk basisonderwijs in Leerdam en omstreken.

Schermafbeelding 2021-05-05 om 18.04.41

Profilering scholen

Naast de stichting ondersteunen we ook diverse scholen op het gebied van communicatie.

Een recent voorbeeld is de wervende folder voor CBS De Hoeksteen.

PRIMAIR Communicatie gaat net als LOGOS voor kwaliteit en doet waar nodig net een stapje extra om oplossingen aan te reiken. Ze is een betrouwbare partner met wie het prettig samenwerken is om tot verrassende resultaten te komen.

Henk Mackloet, bestuur LOGOS

Belangrijke kenmerken in onze samenwerking zijn co-creatie en maatwerk. Iedereen kan vanuit eigen inbreng en expertise bijdragen aan succesvolle communicatieprocessen.

Henk Mackloet, bestuur LOGOS

Onze scholen worden ondersteund met aantrekkelijke workshops en trainingen. LOGOS is erg tevreden met de begeleiding van PRIMAIR Communicatie en trots op de resultaten.

Henk Mackloet, bestuur LOGOS

Bekijk meer van ons werk

Naar portfolio

Ik ben enthousiast, wat nu?

Laten we samen eens sparren over de kansen en mogelijkheden.

IMG_2469