Scholen die elkaar versterken
Hoe ben je als stichting breed zichtbaar? En hoe versterken de scholen elkaar in de communicatie en spreek je nieuwe doelgroepen aan? Moderne websites gericht op oriënterende ouders zijn het antwoord op deze vragen die LOGOS stelde.
We ontwikkelden zeventien websites op basis van een voor de stichting op maat gemaakte webtemplate. De wervende positioneringen van de scholen hebben we vertaald naar pakkende teksten en sprekende beelden.
Voor LOGOS hebben we ook een ‘restyling’ van het logo doorgevoerd. Met een eigentijdse doorvertaling van het bestaande beeldmerk heeft LOGOS nu een eigentijds en toch vertrouwd logo.
Voor vijf LOGOS-scholen hebben we daarnaast nieuwe huisstijlen ontwikkeld die passen bij de unieke identiteit van elke school.
De ontwikkeling van een meerjarenbeleidsplan is een intensief proces. Hoe bepaal je de ambities en schets je het toekomstperspectief? Wie betrek je bij de besluitvorming en hoe creëer je (intern) draagvlak?
Adviseur Caroline van Amerongen heeft LOGOS begeleid in dit proces. Van gesprekken met belanghebbenden tot het schrijven van het koersplan. Het ontwerp van het koersplan en de communicatie rondom het proces hebben we ook verzorgd.
LOGOS staat voor kwaliteit en bouwt met haar scholen aan een sterke marktpositie. Om te inventariseren waar kansen liggen op het gebied van communicatie hebben we op alle zestien basisscholen een communicatie-audit uitgevoerd.
Door onze persoonlijke aanpak, de praktische adviezen en het modulaire aanbod in de uitvoering, bieden we scholen maatwerk. Zo hebben we samengewerkt aan een goede zichtbaarheid van het christelijk basisonderwijs in Leerdam en omstreken.
Naast de stichting ondersteunen we ook diverse scholen op het gebied van communicatie.
Een recent voorbeeld is de wervende folder voor CBS De Hoeksteen.