Maerlant

Succesvol werven

Imago-onderzoek

Hoe wordt er over jouw school gesproken? Waarom kiezen leerlingen wel én waarom niet voor de school? Antwoorden op deze en andere vragen geven belangrijke inzichten met betrekking tot de leerlingwerving.

Voor Maerlant hebben we een uitgebreid imago-onderzoek uitgevoerd onder leerlingen van groep 8 en hun leerkrachten. In het onderzoek namen we ook brugklas- en middenbouwleerlingen, docenten en leidinggevenden mee. Dat bracht waardevolle inzichten en resulteerde in praktische adviezen en succesvolle aanpassingen.

Leerlingwerving

Zicht hebben op de motivatie van kinderen bij het maken van een schoolkeuze is belangrijk, maar ook hoe je ze kunt bereiken en aanspreken. Daar is inleving voor nodig en durf om te veranderen.

Voor Maerlant stemden we de totale communicatie beter af op leerlingen uit groep 7 en 8. Die communicatie omvatte onder meer het gevoel bij binnenkomst in het moderne gebouw, de opzet van de open dag en de ontwikkeling van de communicatiemiddelen.

Wij zijn trots op het resultaat: een sterke en aanhoudende groei.

Maerlant

Bekijk meer van ons werk

Naar portfolio

Ook sterker staan in de werving van leerlingen?

Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

standaard afbeelding primair communicatie